آشنایی با خواص مویز سرخ هسته دار به همراه مزیت های درمانی آن

مویز مشابه کشمش بوده و میوه خشک انگور است و خواص مویز سرخ هسته دار بسیار زیاد می باشد که در ادامه حتما به آنها اشاره خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

آشنایی با خواص مویز سرخ هسته دار به همراه مزیت های درمانی آن

خواص مویز سرخ هسته دار

خواص مویز سرخ هسته دار خواص مویز سرخ هسته دار فوق العاده زیاد هستند و به همه آنها طبیعتا نمی توان اشاره کرد و فقط به تعداد محدودی از این فواید در ادامه مطلب اشاره خواهیم کرد.

بر این اساس با این میوه خشک بسیار خوشمزه با ارزش غذایی بی نظیر آشنا خواهید شد و حتما در میان وعده های خود آن را جای دهید تا سلامتیتان تضمین شود.

در طب سنتی جایگاه مویز بسیار مهم است و از آن در درمان مشکلات کوچک و بزرگ بدن و در جهت بهبود سلامتی استفاده می کنند و پزشکان طب گیاهی طبع مویز را مانند انگور، گرم و خشک می دانند.

برای همین مصرف آن بیشتر برای کسانی که از سردمزاجی رنج می برند مناسب است و کسانی هم که طبعشان گرم است، مصرف کمتر آن را توصیه می کنیم و یا بعد از آن بهتر است یه مصلح برای تعدیل مزاج استفاده کنند تا دچار عوارض بعد از آن نشوند.

ارزش غذای مویز سرخ بسیار بالاست و پر از ریز مغذیهای لازم برای بدن است و انواع ویتامینها و مواد دیگر معدنی را هم دارا می باشد.

برای همین یک خوراکی غنی محسوب می شود و از نظر کالری هم تقریبا سطح بالایی دارد و در هر صد گرم آن حدودا سیصد کالری نهفته است، پس در مصرف آن نباید زیاده روی کرد تا دچار اضافه وزن ناخواسته نشوید.

به طور کلی مصرف آن هم به تناسب اندام کمک می کند و هم باعث چاقی می شود و همه این موارد فقط بستگی به چگونگی استفاده از مویز هسته دار دارد.

به خاطر فیبر بالایی که در این میوه خشک وجود دارد، خوردن آن قبل از غذاهای اصلی، باعث پر شدن معده و در نهایت کم خوردن غذاها و کاهش کالریهای دریافتی می شود و در آخر هم فرد را به لاغری و اندام ایده آل می رساند.

این درحالی است که اگر بیش از حد معمول خورده شود، درصد کالری دریافتی را بالا می برد و باعث اضافه وزن در فرد می شود و تناسب اندام از دست می رود و چاقی را به دنبال دارد.

مویز خواص دیگری هم دارد که بخشی از این مزایای درمانی عبارتند از تقویت حافظه و افزایش هوش و حواس و‌ پیشگیری از بروز فراموشی و بیماری آلزایمر می باشند.

علاوه بر این سبب تقویت روده و رفع یبوست و کمک به کارکرد بهتر کلی سیستم گوارش، تقویت کبد، ضد سرطان، انرژی دهنده، کمک به قلب وعروق، بالا بردن قدرت دفاعی بدن و‌ قوای جسمی و جنسی، تعدیل مزاج، هضم بهتر غذاها، کاهش فشار خون، کنترل دیابت و … می باشند.

همچنین مویز خون ساز است و گردش خون را هم بهتر می کند و مانع از گرفتگی رگها می شود.

کاهش دادن بلغم، تقویت دهان و دندان و خوشبو کننده آن و جلوگیری از خراب شدن دندانها، تقویت معده و… نیز جزو فواید این خوراکی شیرین می باشند.

این میوه خشک کوچک و خوشمزه، پر از خاصیت است که در ادامه به چند تا از مهمترین آنها با ذکر توضیحاتی کوتاه اشاره خواهیم کرد که به شرح زیر هستند:

1.رفع کم خونی در افراد

کم خونی در افراد زیادی به خصوص دختران و زنان رایج است و در این مورد تعداد هموگلوبینهای بدن کاهش می یابد.

در این حالت بدن فرد نیاز مبرمی به آهن دارد تا بتواند کمخونی و فقر آهن خود را جبران کند.

به همین منظور می تواند از مویز که یک آجیل با مقدار فراوان آهن است، استفاده نمایند و به راحتی این مشکل و عوارضش را رفع کنند.

2.بالا بردن حواس و حافظه

مویز دارای مقادیر زیادی املاح و‌ ویتامین است که برای مغز مفید هستند.

برای همین به خانمهای باردار توصیه می کنند برای باهوش شدن جنین خود، در دوران بارداری زیاد مویز بخورند و با این کار هم به خود و هم فرزندشان کمک زیادی می کنند.

مصرف مویز در این افراد باعث بالا رفتن آرامش اعصاب و روان، تقویت هوش در جنینشان، رفع گرفتگیهای عضلانی و احساس ضعف و خستگی ناشی از بارداری می شود.

به طور کلی نتایج مثبتی بر تمرکز هوش و حواس، فهم و یادگیری می گذارد.

3.تقویت قوای جنسی در مردان

با توجه به طبع گرمی که مویز دارد، برای تقویت مردان سرد مزاج بسیار مفید واقع می شود و کیفیت اسپرم آنها را بالا برده و نعوظ بهتری را هم برایشان به ارمغان می آورد.

قوای جنسی مرد که بر اثر سردمزاج بودن ضعیف شده بود، تقویت شده و باعث افزایش میل جنسی نیز در آنها می شود.

4.بهبود بلغم و سودا در بدن

این محصول دارای خاصیت تعدیل کنندگی اخلاط بدن است که حاصل از افزایش سودا و بلغم می باشد و آنها را رفع کرده و از غلیظ شدن بیش از حدشان جلوگیری به عمل می آورد و به نوعی باعث از بین رفتن کامل آنها خواهد شد.

5.تولید انرژی

دانه های مویز دارای ویتامین B فراوانی است و باعث تامین انرژی لازم برای فعالیتهای روزمره و حتی فعالیتهای سنگین ورزشی می شوند و برای همین همواره مورد توجه افراد ورزشکار قرار می گیرند.

به همین خاطر برای ورزشکاران و بدنسازان بهترین انرژی زا محسوب می شود و کمک زیادی به تامین انرژی، عضله سازی و … می کند.

برای خرید مویز درجه یک و مرغوب می توانید خرید آنلاین را انتخاب کنید و امروزه به خاطر مزایای زیادی که دارد و خرید را سرعت بخشیده است، از این روش خرید استقبال زیادی کرده اند.

شما هم می توانید به جای خرید حضوری از هر محلی که هستید، با در اختیار داشتن اینترنت به تمامی محصولات مورد نظرتان در انواع گوناگون قیمتی و کیفیتی دسترسی یابید و بهترین خرید خودتان را انجام دهید.

فروشگاه اینترنتی ما سابقه درخشانی در فروش انواع مویز به خصوص مویز سرخ هسته دار در کشور دارد.

ما بهترین نمونه موجود در سطح کشور را فراهم کرده و با پایین ترین نرخ بازار ارائه می کنیم و دلیل این قیمت مناسب هم مستقیم بودن عرضه به مشتریها می باشد.

امیدواریم از مطالب عنوان شده استفاده کافی را برده باشید و در صورت خرید از این فروشگاه اینترنتی معتبر، از نحوه ارائه خدمات و کیفیت محصولاتمان رضایت کافی را هم داشته باشید.

مطمئن باشید ما در این زمینه تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا حداکثر رضایتمندی خریداران خود را به دست بیاوریم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما