آشنایی با خواص کشمش سیاه و مزیت شگفت انگیز آن برای پوست

از نوع به خصوصی از انگور پس از خشک شدن کشمش سیاه به دست می آید که دارای چندین مزیت خاص برای پوست است که در اینجا هم با این کشمش و هم با خواص آن بیشتر آشنا می شویم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

آشنایی با خواص کشمش سیاه و مزیت شگفت انگیز آن برای پوست

خواص کشمش سیاه

خواص کشمش سیاه میوه های خشک شده به دلیل عدم داشتن رطوبت نسبت به نمونه های تازه آنها از میزان مواد مغذی بسیار بیشتری برخوردارند و در این بین انگور یکی از شاخص ترین میوه ها است که نوع خشک شده آن موسوم به کشمش دارای انواع بسیار متفاوتی است.

در بین آنها کشمش سیاه به دلیل داشتن طعم شیرین و عدم وجود هسته یکی از بهترین انواع میوه خشک به شمار می رود که از آن به شکل گسترده ای در تهیه غذاها و شیرینی هایی مانند کوکی و کیک ها استفاده می شود همچنین این محصول دارای خواص درمانی بسیار زیادی است که در طب سنتی مورد توجه قرار می گیرد.

در حالت کلی این نوع کشمش فاقد هر نوع دانه ای است و طعم شیرین این محصول آن را از کشمش های دیگر متفاوت می کند همچنین این میوه خشک شده همچنین دارای مقدار بسیار زیادی قند طبیعی است و از طرفی از کربوهیدرات بالایی نیز برخوردار است همچنین وقتی آنالیز غذایی آن انجام شود میزان بسیار بالای از عناصری مانند منیزیم، آهن، پتاسیم و فسفر در آن وجود دارد و در کنار آنها ویتامین هایی مانند فولات و ویتامین c بخش قابل توجهی از نیاز روزانه بدن را به هر یک از این مواد مغذی تامین خواهد کرد.

این میوه شیرین برخلاف بسیاری از محصولاتی که دارای طعم و مزه شیرینی هستند نه تنها باعث ایجاد بیماری دهان و دندان نمی گردد بلکه به سلامت آنها نیز کمک می کند، علاوه بر این از محصولاتی است که با مصرف آن از افزایش فشار خون جلوگیری می شود و تاثیر قابل توجهی در تنظیم کلسترول بدن دارد علاوه بر این با وجود داشتن قندهای بسیاری مانند فروکتوز نقش آن برای بیماران دیابتی بسیار مثبت است.

از دیگر خواص این محصول نقشه آن در سلامت سلول های بدن است به این ترتیب که پلی فنول های موجود در این محصول از سلول های قلب محافظت می نمایند همچنین این محصول دارای سطح کلسترول ناچیزی است و به این ترتیب باعث تنظیم فشار خون و کاهش کلسترول بدن می شود و همان طور که قبلا گفته شد این میوه شیرین باعث بهبود سلامت دهان و دندان خواهد شد.

از دیگر خواص این محصول می توان به نقش آن در تقویت حافظه اشاره کرد که دلیل این مسئله نیز به نوع مواد مغذی موجود در این محصول به ویژه ترکیبات معدنی برمی گردد که از جمله آنها سلنیوم است همچنین آنتی اکسیدان های موجود در این میوه نقش مهمی در عملکرد شناختی هر فرد ایفا خواهد کرد.

این محصول دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیار قوی است و از آن به عنوان یک میوه ضد التهابی یاد می شود علاوه بر این مصرف آن باعث هضم بهتر مواد غذایی می شود و پوست را نیز درمان می کند همچنین روش های مختلفی برای مصرف کشمش سیاه وجود دارد از جمله این که این محصول را می توان به انواع مختلف کوکی ها اضافه کرد و آن را به جای شکر در تهیه شیرینی های مختلف استفاده نمود در ضمن این محصول برای افزودن به سالادهای سبز گزینه بسیار خوبی است و آن را می توان به ماست یا انواع غلات اضافه نمود و به این ترتیب ارزش غذایی آنها را بالا می برد.

کشمش سیاه برای مو دارای فواید و مزایای بسیار زیادی است از جمله این که از نازک شدن موها جلوگیری می کند و با داشتن آهن فراوان منبع تغذیه مناسبی برای فولیکول های مو است که در نتیجه این مسئله از سفیدی زودرس موها جلوگیری می نماید و به این ترتیب زیبایی و درخشانی را به موها باز می گرداند.

این محصول یکی از بهترین خوراکی ها برای درمان پوکی استخوان است و دلیل این مسئله نیز کلسیم فراوان موجود در این محصول است که در استخوان های بدن ذخیره شده و در سنین پیری از پوکی استخوان ممانعت به عمل می آورد همچنین این میوه بسیار خوشمزه دارای کالری مناسبی است چون قند موجود در آن سریع در کبد تجزیه می شود و انرژی را در اختیار بدن می گذارد البته هیچ نقشی در بالا بردن قند خون خواهد داشت و برای بیماران دیابتی نیز بسیار مناسب است که به جای انواع مختلف شیرین کننده ها از این محصول استفاده می کنند.

تمامی خواص موجود در این میوه خوشمزه و مفید برای سلامت باعث شده که استفاده از آن به جای انواع شیرینی ها و تنقلات مناسب تر شده و کسانی که به دنبال جایگزین مناسب برای انواع آن هستند این محصول کمک زیادی به آنها خواهد کرد تا هر چه زودتر تمام نیازهای خود را از طریق آن به دست آورده و در عین حال از مزه خوب این محصول نهایت لذت را نیز ببرند.

این میوه خوشمزه برای درخشان شدن پوست بسیار با اهمیت است و مانع از خشک شدن آن می گردد همچنین برای پوست هایی که مستعد ابتلا به آکنه هستند نیز بسیار مناسب است و به این ترتیب با داشتن آنتی اکسیدان های مناسب از ایجاد جوش و آکنه در پوست جلوگیری می کند بنابراین مصرف مداوم آن می تواند زیبایی خاصی را در پوست ایجاد نمایند.

از محاسن ویژه این کشمش نداشتن کمترین مقدار چربی است و و این خود به طور به صورت مستقیم به سلامت قلب کمک می کند همچنین از افزایش کلسترول خون جلوگیری کرده و آن را کاهش می دهد و مانع از ایجاد انواع جوش های سر سیاه و سر سفید صورت که با چربی زیر پوستی در ارتباط هستند خواهد شد.

در این محصول میزان بسیار کمی از پروتئین وجود دارد که عملاً تاثیری در رفع نیاز بدن دارد همچنین منبع بسیار مناسبی برای مواد معدنی و ویتامین ها است و به خصوص ویتامین های گروه B در این میوه خشک به فراوانی مشاهده می شود بنابراین به عنوان منبع مناسبی برای این مواد مغذی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کشمش به افزایش وزن کمک می‌کند منتها این افزایش وزن به معنای افزایش حجم چربی زیر پوستی و چربی محوطه شکمی نیست بلکه بیشتر باعث افزایش حجم عضلات می شود و به همین دلیل است که افراد ورزشکار این محصول را به جای انواع مکمل های مصنوعی برای تامین نیاز خود به انرژی مصرف می کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما