تولید کننده کشمش آفتابی کیلویی

تولید کننده کشمش آفتابی کیلویی روشی را در تولید بکار می برد که نیاز به هیچ افزودنی ندارد. کشمش را همه می شناسند اما کشمش آفتابی به کشمشی اطلاق می شود که برای تولید آن انگور رسیده را در زیر نور مستقیم آفتاب قرار می دهند تا به طور طبیعی و بدون هیچ مواد افزودنی خشک شده و کشمش حاصل شود. این نوع کشمش رنگی تیره تر از دیگر کشمش ها دارد. تولید کنندگان معمولا کشمش آفتابی را به صورت فله یا کیلویی می فروشند.

تولید کننده کشمش آفتابی کیلویی

طرز تهیه کشمش آفتابی

طرز تهیه کشمش آفتابی کشمش به انواع انگورهای خشک شده گفته می شود. کشمش یک میوه خشک بسیار مغذی است که در کل سال در دسترس است. کشمش یک میوه کم چرب ، کم سدیم و پر انرژی است که بخاطر همین سدیم و چربی کم برای افراد دارای رژیم های خاص بسیار خوراکی خوبی به حساب می آید.

کشمش را با روش های متفاوتی تهیه می کنند و نام گذاری آن ها نیز بیشتر بسته به روش خشک کردن آنهاست.

شما به راحتی می توانید کشمش را در خانه تهیه کنید این کار بسیار راحت است و نیاز به هیچ دستگاه و یا امکانات خاصی ندارد. کشمش آفتابی یکی از کشمش هایی است که علاوه بر راحتی خشک کردن آن بسیار خوش طعم است. به این کشمش کشمش پلویی هم می گویند.

این کشمش هم در غذاها و در سالاد استفاده می شود و هم به عنوان تزیین کیک و شیرینی . کشمش تهیه شده به روش آفتاب خشک رنگ قهوه ای تیره دارد و برای خشک شدن بسته به نوع انگور و شرایط آب و هوایی حدود 15تا 20 روز زمان نیاز دارد. این کار بسیار راحت است و می توان در منزل کشمش را آماده کرد.

روش آفتاب خشک به این صورت است که پس از انتخاب و تهیه انگور مورد نظر باید دانه های خراب و یا له شده را جدا کرد انگور را به خوبی شست و سپس آن را در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار داد تا خشک شود. در هنگام خرید انگور باید دقت کرد تا انگور رسیده باشد تا کشمشی با کیفیت حاصل شود. پس از گذشت حدود 20 روز کشمش آفتابی خشک آماده است .

این مدت زمان تقریبی است و به نوع انگور و آب و هوا بستگی دارد .هرچه دما محیط کمتر باشد زمان بیشتری نیاز است و هرچه آفتاب گرم تر باشد کشمش زودتر خشک می شود.

ارزش غذایی کشمش آفتابی

ارزش غذایی کشمش آفتابی کشمش آفتابی در هر شکل که باشد چه کشمش آفتابی بی دانه و چه کشمش آفتابی دانه دار خوراکی بسیار خوشمزه است که می تواند جایگزین خوبی برای قندهای مصنوعی باشد . کشمش دارای قندی طبیعی و به مراتب کم خطر تر است که می شود آن را جایگزین تنقلاتی مثل آبنبات و شکلات کرد.

اگر این خوراکی را برای بچه ها بتوان جایگزین آبنیات و دیگر تنقلات کرد نه تنها ضرری برای بدن آنها ندارد بلکه بسیار مفید است.

کشمش آفتابی یک منبع غنی از انرژی ، مواد معدنی ، ویتامین ها و الکترولیت هاست. میزان فیبر موجود در کشمش نسبت به انگور بیشتر است و می توان گفت این یک ملین طبیعی است. هر 100 گرم کشمش حاوی حدود 249 کالری انرژی است و برای کودکان در حال رشد و افرادی که به انرژی زیادی نیاز دارند بسیار مفید است.

از کشمش در رژیم غذایی افرادی که نیاز به سطح انرژی بالایی دارند استفاده می شود و حتی افرادی که به دنبال ماجراجویی هستند و انرژی بدنی بالایی نیاز دارند از کشمش به عنوان یک خوراکی انرژی زا استفاده می کنند. کشمش میزان چربی بسیار پایینی دارد . می توان گفت محتویات کشمش و ارزش غذایی آن به صورت زیر است :

  • مس : 16 درصد
  • پتاسیم : 26درصد
  • منگنز: 16 درصد
  • تیامین :7 درصد
  • ریبوفلاوین :7 درصد
  • ویتامین ها : 86 درصد

این ها میزان حدودی محتویات کشمش هستند. می توان از کشمش آفتابی درجه یک به عنوان یک میان وعده مغذی استفاده کرد .یا اینکه آن را در طبخ غذاها استفاده و یا به کیک و دسر ها اضافه کرد. کشمش دارای خواص زیادی است که می توان با مصرف آن به بدن کمک کرد از جمله :

  • درمان درد مفاصل
  • تنظیم PH بدن
  • بهبود سطح انرژی
  • درمان بی خوابی
  • درمان کم خونی
  • درمان ریزش مو
  • درمان بیماری های پوستی
  • تقویت سلامت دندان ها
  • پیشگیری از سرطان
  • کاهش تب
  • بهبود و کمک به هضم غذاها
  • درمان عفونت
  • درمان کمبود آهن بدن

مصرف کشمش می تواند به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کند و از بروز بسیاری از آنها پیشگیری کند.

راهنمای انتخاب کشمش آفتابی کیلویی

راهنمای انتخاب کشمش آفتابی کیلویی اگر می توانید کشمش آفتابی را در خانه تهیه کنید اما اگر امکان انجام آن را ندارید بهتر است کشمش آفتابی کیلویی خریداری کنید. زیرا امکان این وجود دارد که کشمش را لمس و به خوبی مشاهده کنید تا کشمش با کیفیتی تهیه کنید. هنگام خرید کشمش باید انتخاب کنید که کشمش بیدانه آفتابی می خواهید یا دانه دار. زیرا کشمش را از انواع مختلفی انگور تهیه می کنند.

بعضی انگور ها مانند انگور عسکری یا به اصطلاح انگور کشمشی هسته و دانه های بسیار ریزی دارند یا اصلا دانه ندارند. اما بعضی انگورها هسته های درشتی دارند . هنگام خرید کشمش آفتابی کیلویی چند دانه از کشمش را در دست بگیرید و لمس کنید.

اگر هنگام لمس کردن و کمی فشار دادن دانه های ریزی مثل خاکشیر را در زیر دست خود حس کردید این نشانه کهنه بودن کشمش است. اگر هنگام مزه کردن کشمش طعمی ترش را حس کردید و یا دانه های کشمش زیادی ریز بودند این نشانه نارس بودن انگورها قبل از کشمش شدن است .

هرچه کشمش درشت تر و گوشتی تر باشد از کیفیت بالاتری برخوردار است و قیمت بیشتری دارد . هنگام خرید کشمش به میزان خرابی آن دقت کنید .اگر دانه های خراب آن زیاد باشد کیفیت خوبی ندارد و حتی می تواند نشانه ماندگی و کهنگی باشد.

فروشندگان کشمش آفتابی کیلویی

فروشندگان کشمش آفتابی کیلویی فروشندگان کشمش آفتابی کیلویی معمولا یا خود تولید کننده کشمش هستند که معمولا این افراد محصولات باغ های خود را فرآوری می کنند .یا اینکه افرادی هستند که کشمش آفتابی را از تولید کننده آن خریداری کرده و به فروش می رسانند .

این افراد معمولا مغازه ها و فروشگاه های خشکبار سطح شهر هستند. فروشگاه های خشکبار معمولا انواع کشمش را عرضه می کنند و شما می توانید به راحتی تصمیم بگیرید.

اما بسیاری از فروشگاه های خشکبار معتبر محصولات خود را به شکل غیرحضوری و اینترنتی نیز عرضه می کنند. کافی است از کیفیت محصولات آنها اطمینان داشته باشید در این صورت در کمترین زمان می توانید سفارش خود را ثبت و دریافت کنید.

  • تبلیغات: 
    1. خرید مستقیم کشمش آفتابی بیدانه
    2. مصرف کشمش چگونه قند خون را کنترل می کند؟
    3. توزیع کننده کشمش پلویی باکیفیت
    4. خرید کشمش سبز قلمی ملایر

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما