قیمت مویز شاهانی درجه یک با تخفیف فوق العاده در بازار

مویز شاهانی یکی از انواع کشمش ها می باشد که حاصل خشک کردن میوه انگور هست و رنگی مایل به سیاه دارد، هم چنین طعم از طعم شیرینی برخوردار هست.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

قیمت مویز شاهانی درجه یک با تخفیف فوق العاده در بازار

قیمت مویز شاهانی

قیمت مویز شاهانی مویز شاهانی از قدیمی ترین تنقلات در ایران می باشد که برای فراهم کردن آن از میوه انگور استفاده می کنند، در واقع با خشک کردن انگور شاهانی که رنگ تیره ای دارد مویز به دست می آید که باید گفت از لحاظ ارزش غذایی و به خصوص ویتامین ها در درجه مهمی از هرم غذایی جای دارد.

به طور مثال حتی زمانی که این میوه نرسیده است و یا به اصطلاح کال می باشد به آن غوره می گویند و به عنوان یک چاشنی عالی در غذاها و سالاد ها استفاده می شود، زمانی که انگور می رسد تبدیل به یک میوه آبدار و خوشمزه می شود و در نهایت می توان مازاد آن را تبدیل به کشمش کرد.

خود میوه انگور به انواع مختلفی تقسیم می شود، به طور مثال خشکبار مویز از خشکاندن میوه انگور شاهانی به دست می آید که نسبت به سایر اقلام کشمش از قیمت بالاتری برخوردار هست و این به دلیل داشتن خواص فراوانی هست که در این خشکبار وجود دارد.

جالب تر آن که خشک کردن انگور شاهانی نه تنها سبب از بین رفتن خواص نمی شود بلکه اثر نیرو بخشی را در آن چند برابر می کند، به دلیل فراوان بودن پروتئین در این تنقلات از آن در رژیم های غذایی نیز استفاده می شود.

به خصوص ورزشکارانی که در زمینه تناسب اندام کار می کنند مویز را جز وعده های غذایی خود قرار می دهند چرا که به دلیل کالری بالایی که دارد احساس گرسنگی فرد را از بین می برد و مانع از چاقی و اضافه وزن افراد می شود.

مضاف بر این از آن جا که داشتن بدنی قوی که دارای سیستم ایمنی بالایی باشد نیز برای هر ورزشکاری مهم می باشد ویتامین C موجود در مویز این نیاز بدن را رفع می کند، علاوه بر این ها دارای، هم چنین ویتامین های E و K باعث بهبود فعالیت سلول ها می شوند و در نتیجه شادابی بدن را به همره دارند.

جالب است بدانید که مویز شاهانی نقش موثری در تقویت قوای جنسی و اسپرم سازی مردان دارد از این رو برای افرادی که با مشکلات جنسی درگیر هستند خوردن روزانه این خشکبار توصیه می شود.

طعم لذیذی که مویز شاهانی دارد سبب بالا رفتن تقاضا برای خرید آن شده است در نتیجه بر روی قیمت آن نیز تاثیر زیادی گذشته است چرا که فروش بسیار خوبی دارد، به خصوص نوع بی هسته آن از طرفداران بیشتری نسبت به نوع با هسته آن برخوردار هست، گرچه از لحاظ طب سنتی بیان می شود که نوع هسته دار آن از خاصیت بیشتری برخوردار هست.

از لحاظ درمانی نیز باید گفت که خواص موجود در مویز سبب بهبود وضعیت پوست و مو می شود و این به دلیل وجود ویتامین E در آن هست، از طرفی خاصیت کلاژن سازی نیز به این امر کمک زیادی می کند.

در کنار این ها باید گفت که مصرف مداوم و هر روزه مویز سبب می شود تا عملکرد گلبول های قرمز بهتر شود و کار گردش خون را نیز بهبود ببخشد و در نتیجه باعث رفع کم خونی در افراد می شود.

کشور ما ایران در چند سال اخیر شروع به فعالیت های جدی در زمینه صادرات خشکبار به ویژه مویز کرده است گرچه راه طولانی دارد تا بتواند رقیب سرسختی برای کشورهایی مانند ترکیه، شیلی و آمریکا باشد چرا که آن ها سال هاست که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

به دلیل گسترش همین فعالیت اقتصادی و صادرات آن به سایر کشور ها می توان آن را از جمله علل موثر بر بالا بودن قیمت این خشکبار دانست، صادرات این خشکبار به کشور های عربی زیاد هست و این به دلیل آن است که کشورهای عربی از این خشکبار در غذا های خود زیاد استفاده می کنند.

هر چه قدر کیفیت مویز شاهانی تولید شده بالاتر باشد در نتیجه محصول تولیدی نیز از مرغوبیت بیشتری برخوردار هست، بالا بودن کیفیت مویز ارتباط مستقیمی به بالا بودن کیفیت انگور دارد. به طور مثال شهرستان ملایر دارای تاکستان های زیادی هست که از نظر مرغوب بودن انگور تولیدی نیز در سطح بالا و صادراتی می باشد.

هم چنین باید بیان کرد که در شهرهایی مانند شیراز و قزوین نیز می توان باغ های انگور شاهانی که از کیفیت خوبی برخوردار باشند را یافت، در تهیه مویز باید حتما مواد زاید آن مانند چوب انگور به طور کامل از آن جدا شده باشد و قبل از خشک شدن خوب شسته و ضدعفونی شده باشند.

همان طور که می دانید رنگ مویز شاهانی درجه یک سیاه می باشد ولی مویز تازه دارای رنگ سیاه روشنی هست چرا که اگر به تیرگی بزند و یا بو و طعم خوبی نداشته باشد نشان از کهنه بودن مویز دارد.

هم چنین گرچه این میوه را خشک می کنند ولی مویزی که به درستی خشک شده باشد نباید خشکی آن زمانی که در دست آن را فشار می دهیم سبب آزار دستمان بشود و باید کمی حالت رطوبت نیز داشته باشد و از طرفی نباید آنقدر مرطوب باشد تا بهم بچسبد و شکل ظاهری خود را از دست بدهد.

مویز شاهانی عموما دارای اندازه درشت تری نسبت به سایر کشمش ها هست و هم چنین گوشتی تر می باشد هم چنین به دلیل شرینی زیادتری که دارد به عنوان جایگزین قند نیز استفاده می شود در نتیجه گزینه مناسبی برای افراد دیابتی می باشد.

رعایت تمام موارد بالا باعث می شود تا محصول از درجه کیفی خوبی برخوردار باشد در نتیجه به دلیل همین ویژگی ها از قیمت بالاتری نیز نسبت به دیگر مویز های تولید شده برخوردار باشد.

همچنین در چند سال اخیر با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشورمان قیمت خوراکی ها از ثبات لازم برخوردار نیستند و مویز نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.

هرساله با توجه به میزان فراوانی انگور شاهانی قیمت مویز ارزش گذاری می شود بدیهی است زمانی که باغ های انگور دچار آفت همه گیر بشوند تولید این خشکبار پر خاصیت و پرطرفدار کاهش پیدا می کند و در نتیجه با قیمت بالاتری نیز به بازار عرضه می گردد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما