قیمت کشمش طلایی ملکان با ماندگاری بالا در تهران

کشمش طلایی ملکان به دلیل داشتن ظاهر فوق العاده و همچنین خاصیت بسیار مصرف آن برای تمامی گروه های سنی توصیه می‌ شود و همچنین طعم بسیار مطلوبی دارد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

قیمت کشمش طلایی ملکان با ماندگاری بالا در تهران

قیمت کشمش طلایی ملکان

قیمت کشمش طلایی ملکان کشمش ملکان از کشمش های لوکس و صادراتی است و به دو روش صنعتی و سنتی تولید می شود این کشمش در شهر ملکان تهیه می شود ملکان از شهرهای آذربایجان شرقی است و انگور و کشمش این شهر شهرت جهانی دارد این محصول به دلیل ترکیبات عالی و منحصر به فردی که دارد سریع خشک می شود و برای رسیدن به محصول نهایی نیاز به یک فضای محدود و مناسب دارد.

خشک شدن سریع کشمش ملکان باعث شده تا افراد زیادی در این شهر در فرآوری و تولید آن فعالیت داشته باشند در حال حاضر حجم زیادی از کشمش تولیدی این شهر به کشورهای مختلف صادر می شود و صادرات آن در حال گسترش و توسعه می باشد صادرات این نوع از کشمش به کشورهای حوزه خلیج فارس مانند ترکیه – عراق -روسیه و امارات انجام می‌ شود و به دلیل اینکه با تقاضای زیادی از سوی کشورهای دیگر مواجه است.

امروزه به ۷۰ کشور جهان صادر می گردد البته در تولید و صادرات این محصول چالش‌هایی وجود دارد که با تلاش مسئولین و باغداران عزیز به زودی برطرف می گردد کمبود سرمایه در گردش و محدودیت انتقال پول به ایران از جمله مشکلاتی است که از افزایش حجم تولید و صادرات این محصول جلوگیری می کند همان طور که می دانید صادرات نقش مهمی در رونق تجارت و اقتصاد کشور دارد و باعث فراهم شدن ارز و سود برای کشور می‌شود صادرات اهمیت ویژه‌ای دارد و موجب کسب درآمد و سودآوری برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان می‌ شود.

بخشی از این محصول از طریق گمرک تبریز و بخش دیگری از آن از طریق گمرک بناب صادر می گردد و وارد کشورهای اروپایی و آفریقایی می شود در تولید کشمش ملکان از سموم کشاورزی با کیفیت و مرغوب استفاده می شود تا آسیبی به محصول نرسد و در کیفیت آن تاثیر منفی نگذارد این دانه خوراکی مفید توسط آزمایشگاه های کنترل کیفیت مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد از صلاحدید کارشناسان وارد بازار فروش می شود.

سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن کشمش در شهر ملکان تولید می‌ شود و این شهر به دلیل ارائه یک محصول با کیفیت و مرغوب رتبه اول را در کشور دارد ملکان دارای باغستان های وسیع و بزرگ است که باغداران آن در زمینه کشت انگور مشغول به کار هستند این شهر به خوشه های طلایی معروف است و انگور آن زبانزد خاص و عام می باشد.

ایران به دلیل داشتن آب و هوای مناسب و مطلوب محل مناسبی برای کشت انگور می باشد و این میوه در سطح وسیع و به صورت گسترده در کشور کشت می گردد و به صورت تازه خوری و خشک شده مورد استفاده قرار می گیرد کشمش نوعی میوه خشک است که از انگور های مختلف تهیه می گردد برای این منظور از انگور های سالم و باکیفیت استفاده می شود.

کشمش به روش های مختلف مانند سایه خشک کن – آفتابی و تیزابی خشک می شود و فرآیند خشک کردن آنها با یکدیگر متفاوت می باشد کشمش تیزابی با استفاده از محلول تیزاب تهیه می شود استفاده از تیزاب باعث ایجاد منافذ ی روی پوست انگور شده و فرآیند ضدعفونی روی آن انجام می‌شود تیزاب یک نوع محلول شیمیایی است که کار آن خشک کردن انگور و تبدیل کردن آن به کشمش می باشد این محلول مورد تایید سازمان بهداشت است و در مدت زمان کوتاه باعث خشک شدن انگور می شود.

کشمش در صنایع مختلف مانند کیک پزی شیرینی پزی و آشپزی کاربرد دارد و سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم – پتاسیم – منیزیم – فسفر و آهن است و ویتامین های زیادی دارد این محصول دارای قند و انرژی زیادی است و کالری مورد نیاز بدن را تامین می کند از مهمترین خواص کشمش آن است که غنی از آهن می باشد و مصرف آن برای کسانی که دچار فقر آهن و کم خونی هستند بسیار مناسب است.

این محصول ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و مصرف آن برای تمام گروه سنی به خصوص بانوان و کودکان مناسب می باشد استفاده از کشمش و گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه امری لازم و ضروری است زیرا می تواند ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کرده و انسان را برای فعالیت و انجام دادن کارهای روزمره آماده و سرحال کند از مهمترین خواص کشمش آن است که خاصیت ملینی دارد و به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند مصرف این محصول باعث تحریک شدن روده بزرگ شده و عمل دفع را آسان کرده و یبوست را برطرف می کند.

کشمش از میوه های خشک شده ای است که از زمان های بسیار دور مورد استفاده قرار می گرفته و جایگاه ویژه ای در طب سنتی دارد این محصول از نظر حکیمان طب سنتی یک دانه خوراکی مقوی و مغذی است و مصرف آن بسیار توصیه می شود.

در حال حاضر کشمش با قیمت های مختلف در بازار موجود است و قیمت آن با توجه به نوع ،کیفیت و بسته بندی آن متفاوت می باشد کشمش در دو نوع دانه دار و بی دانه است و در رنگ های قهوه ای ،عسلی ، طلایی و مشکی وجود دارد این محصول در خواربار فروشی ها و آجیل فروشی ها و به صورت بسته بندی در فروشگاه ها و مراکز فروش عرضه می گردد و با قیمت مناسب و کمتر از بازار در این سایت قابل خرید و فروش است.

کشمش طلایی ملکان بدون واسطه و به صورت مستقیم از تولید کننده به دست شما مصرف کنندگان عزیز می رسد و همین امر باعث شده تا قیمت آن تا حد زیادی کاهش یابد زیرا همان طور که می دانید واسطه گران باعث افزایش قیمت و گرانی در بازار هستند این سایت تمام سعی خود را می‌کند تا یک محصولی با کیفیت و مرغوب و با قیمت مناسب را به مشتریان عرضه دارد و هدف آن کسب رضایت مصرف کنندگان می باشد و این محصول به دلیل داشتن کیفیت فوق العاده سالانه حجم قابل توجهی از آن به دیگر کشورها صادرات می گردد و زمینه ارزآوری خوبی برای کشور دارد و به دلیل داشتن قیمت مناسب افراد زیادی به راحتی می توان آن را خریداری نمایند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما