قیمت کشمش یاقوتی شیرین و خوش طعم با کیفیتی عالی

درخت انگور در زمره درختان پر برکتی می باشد که یکی از محصولات آن، کشمش یاقوتی شیرین و خوش طعم است با قیمت و کیفیتی عالی.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

قیمت کشمش یاقوتی شیرین و خوش طعم با کیفیتی عالی

قیمت کشمش یاقوتی

قیمت کشمش یاقوتی انواع مختلف خشکبار دارای علاقه مندان بسیاری می باشند و کشمش یاقوتی را هم می توانیم در دسته خشکبار خوش خوری به شمار آورد که علاوه بر طعم، خواص متعددی نیز دارد.

قیمت نمونه های متفاوت کشمش با در نظر گرفتن فاکتورهای گوناگونی تعیین می گردد.

میوه انگور از جمله میوه های تابستانی خوشمزه ای است که حتی خشک شده آن نیز قابل خوردن است.

به شرط استفاده درست از کشمش، محصولات به دست آمده از آن ذره ای دور ریز نخواهد داشت.

خشک شده دانه های یاقوتی انگور را به نام کشمش می شناسیم که البته با توجه به نوع و نمونه انگور برداشت شده، محصول کشمش به دست آمده از آن نیز هم از لحاظ ظاهری و هم از نظر طعم دارای وجه تمایزهایی هستند.

کشمش یاقوتی از انگور یاقوتی استحصال می شود و از هر نوع انگور، کشمش همان انگور به دست خواهد آمد.

به همین علت است که کشمشهای موجود در بازار دارای رنگها، اندازه ها و طعمهای مختلفی هستند که هر کدام جهت مصارف ویژه ای مورد استفاده قرار می گیرند.

کشمش دارای گونه های متعددی می باشد از آن جمله می توان به کشمش سبز، کشمش پلویی، کشمش طلایی و کشمش تیزآبی اشاره نمود.

شما قادر هستید با التفات به ذائقه و همچنین شیوه مصرف خود نوع بخصوصی از آن را انتخاب نمایید.

برای معرفی هر یک از انواع کشمش می توان گفت که کشمش پلویی دارای رنگی قرمز تیره و مایل به قهوه ای است و همانگونه که از نامش مشخص است جهت به کار بردن درون پلو و یا کیک و دسرهای مختلف و همچنین انواع سالادها مورد استفاده قرار می گیرد.

به دلیل اینکه فرایند خشک نمودن این نوع کشمش در معرض نور آفتاب انجام می شود به آن کشمش آفتابی نیز گفته می شود.

مدت زمانی که طول می کشد تا کشمش آفتابی به طور کامل خشک شود چیزی حدود ۱۵ الی ۲۰ روز می باشد تا آب درون آنها کاملا تبخیر گردد.

کشمش سبز یا سایه خشک از جمله کشمشهایی است که دارای رنگی سبز روشن می باشد و به دلیل اینکه دانه های انگور جهت خشک شدن درون سایه قرار داده می شوند، رنگ کشمش تغییر نکرده و سبز خوشرنگ باقی خواهد ماند.

به سبب این که نور آفتاب به آنها نمی خورد بنابراین زمان خشک شدن کشمشها به طول خواهد انجامید و به حدود ۵۰ تا ۶۰ روز خواهد رسید.

برای خشک شدن بهتر و با کیفیت تر کشمشهای سایه خشک، معمولا آنها را درون بندهایی کرده و از سقف آویزان می کنند که البته محیط استفاده شده برای چنین کاری باید از دمایی خنک برخوردار باشد.

اگر زمان خشک کردن کشمشها، تهویه هوا به خوبی در آن صورت بگیرد که قدیم ترها این کار را درون زیر زمین که هوایی مطبوع دارد و به دور از نور آفتاب انجام می دادند.

نوع دیگر کشمش که به آن کشمش تیزآبی گفته می شود و و جه تسمیه این نام، به این جهت است که ماده استفاده شده برای خشک نمودن کشمش در این روش، تیزاب است.

دقیقا به همين خاطر است که طول مدت خشک شدن کشمش بسیار کوتاه بوده و به حدود یک هفته تقلیل می یابد از طرفی به لحاظ سرعت فرایند خشک شدن محصول، کشمشهای به دست آمده ، ظاهر و درشتی خود را حفظ خواهند نمود و سبز خواهد ماند که به آن کشمش سبزه نیز گفته می شود.

یکی از ملاکها برای تشخیص بهتر آن، علاوه بر رنگ سبز مایل به زردی که دارد، چرب و براق بودن سطح کشمشهاست که به سبب روغن تیزاب است.

لازم به ذکر است که به لحاظ استفاده از تیزاب در خشک نمودن این محصول، زیاده روی در مصرف آن جایز نمی باشد علاوه بر اینکه کیفیت و طعم کشمش نیز تحت تاثیر تیزاب کاهش خواهد یافت.

کشمش طلایی را با استفاده از تیزاب و دود گوگرد استحصال می نمایند به این ترتیب که ابتدا حبه ها را درون تیزاب غوطه ور کرده و سپس با استفاده از دود گوگرد عملیات خشک نمودن تکمیل می گردد.

رنگ کهربایی این نوع از کشمشها علت نامگذاری آن به کشمش طلایی می باشد که البته استفاده از گوگرد در خشک کردن کشمش طلایی، ممکن است مشکلاتی را برای سلامتی به وجود آورد.

اینها همه روشهایی هستند که جهت تولید کشمشهای مختلف در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند ولی شما می توانید خشک نمودن انگور و تبدیل نمودن آن به کشمش را در منزل و در شرایطی که کاملا دلخواه خودتان باشد انجام دهید.

به این منظور روشهای مختلفی پیش روی شماست یکی از این روشها، پهن نمودن حبه های انگور بر روی یک پارچه تمیز و در مجاورت آفتاب است و یا اگر در خانه های آپارتمانی سکنی دارید می توان به روش سایه خشک کشمشهایتان را تهیه کنید.

تنها کافیست که دانه های انگور را در یک محوطه باز پهن کرده و برای سرعت بخشیدن به خشک کردن آنها از باد پنکه نیز استفاده کنید.

البته روش خشک نمودن کشمش در سایه مقداری به طول خواهد انجامید اما در عوض تمام خواص موجود در کشمش و ویتامینهای مفید موجود در آن حفظ خواهد گردید، امتیازی که در کشمشهای آفتاب خشک به مراتب کمتر خواهد بود.

گفتنی است برای تهیه نمودن کشمش در خانه بهتر است انگورها را بعد از شستشو به خوبی تمیز نموده و دانه هایی که خراب و یا سیاه شده اند از درون آنها جدا کنید چرا که بر روی کیفیت کشمشهای شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

پس بهتر است از انگورهای کاملا سالم استفاده کنید و مطمئن باشید کشمشی که در خانه تهیه می شود مسلما از لحاظ شیوه تولید بسیار سالم تر خواهد بود.

همانطور که دربافتید علاوه بر نوع انگور، نحوه خشک نمودن آن نیز بر روی کیفیت کشمشها و صد البته قیمت گذاری نهایی آن تاثیرات بسزایی خواهد داشت و از این روست که شما در بازار کشمشها را با اندازه ها، رنگها، طعمها و قیمتهای متنوع مشاهده می نمایید.

اما بهتر است جهت خریداری نمودن نوع مرغوب کشمش در مقادیر متفاوت و با طعم دلخواهتان، حتما به مراکز و سایت فروش ما سر زده و بهترین نمونه های کشمش را با کیفیتهای عالی و در قیمتهای مناسب خریداری نمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما