چگونگی صادرات کشمش به امارات با کیفیت رقابتی در بازار های جهانی

صادرات کشمش به امارات باکیفیت رقابتی در بازار جهانی در کشور ما به وفور انجام شده و از معاملات پرسود برای کشور شناخته می شود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

چگونگی صادرات کشمش به امارات با کیفیت رقابتی در بازار های جهانی

صادرات کشمش به امارات

صادرات کشمش به امارات کشور ما به دلیل داشتن بهترین آب و هوا دارای باغ های انگور به فراوانی در مناطق مختلف آن می باشد بنابراین به عنوان تولید کننده برتر کشمش در جهان شناخته می‌ شود.

تولید کنندگان ایرانی با به‌ کارگیری انواع انگور های کاملا سالم و باکیفیت اقدام به تولید انواع کشمش ها می نمایند و به همین دلیل از کیفیت بی نظیری برخوردار می باشند و همین ویژگی ها گزینه مناسبی است تا توجه دیگر کشور ها به آن ها جلب گردد.

کشور امارات یکی از آن دسته کشور هایی است که کشمش مورد نیاز بازار خود را با خریداری آن ها از کشور ما تامین می نمایند.

آن ها درخواست خود را از طریق سایت های معتبر موجود در فضای مجازی به کشور ما اعلام می نمایند و کار صادرات را بازرگانی ها و نمایندگی های فعال موجود در کشور انجام می دهند.

آن ها با توجه به درخواست مشتری و نیاز بازار های آن ها اقدام به خرید این محصولات به صورت عمده از تولید کنندگان می نمایند.

معمولاً کشمش های صادراتی باید از نوع اصلی و درجه یک باشند، زیرا در صورت نبود کیفیت کشور خریدار می تواند از قبول کردن آن ها خودداری نماید و با برگشت زدن آن ها خسارت های مالی زیادی را به کشور ما وارد سازد، بنابراین قبل از انجام هر کاری باید از کیفیت بالای محصولات اطمینان حاصل نمود.

تاجران در مکانی فوق بهداشتی اقدام بسته بندی بسته بندی آن ها می نمایند و بسته بندی این کالا ها معمولا بر حسب وزن انجام می گیرد که وزن آن را کشور خریدار تعیین می نماید.

بسته بندی این محصولات نقش بسیار اساسی را ایفا می‌ کند، زیرا باید از محصول و خواص آن ها در حین فرآیند صادرات و جابجایی های متعدد به خوبی محافظت نماید.

برای بسته بندی کشمش ها را ابتدا در داخل نایلون های بسیار محکمی قرار داده و سپس آن را در داخل جعبه های کارتنی قرار می‌ دهند و درب آن ها را با استفاده از نوار چسب های مخصوص و یا منگنه به صورت محکم پلمپ می کنند.

بر روی بسته آن ها تاریخ تولید، تاریخ انقضا و دیگر پروانه های بهداشتی کشور ما درج می گردد که وجود آن ها به خوبی ثابت کننده کیفیت بالای این محصولات می باشد.

بسته بندی ها به سرعت سبب جلب توجه مشتری ها گردیده و سبب رونق گرفتن بازار آن ها نیز در کشور امارت می گردد.

این محصولات توسط ماشین های بزرگ باری به گمرک های موجود در جنوب کشور انتقال داده می شوند و در آنجا با توجه به قوانین موجود در کشور و توسط ترخیص کاران کالا ها تخلیه می گردد.

ترخیص کاران موجود در گمرک ها، دارای کارت شناسایی بوده که وظیفه خود را زیر نظر دولت انجام می دهند، آن ها بسیار مجرب هستند.

آن ها با تجربه کار خوبی که دارند سبب می شوند تا کالا ها هر چه زود تر از گمرک ها تخلیه شوند، زیرا هر چقدر که کالا ها در گمرک بیشتر بمانند تاجران باید هزینه های بیشتری را پرداخت نمایند و هم چنین احتمال خراب شدن آن ها نیز وجود دارد.

تخلیه و بار گیری مجدد این کالا ها توسط کارگرانی که در این مراکز کار می کنند انجام می شود که می تواند اشتغال زایی خوبی را برای آن ها نیز به همراه داشته باشد.

پس از انجام این مراحل کالا ها در لنج های بزرگ قرار گرفته و توسط کشتی های بزرگ باری و از راه ها و مرز های آبی مشترک با کشور امارات و دیگر کشور های حومه خلیج فارس صادر می گردند.

می‌ توان گفت که صادرات کشمش ایران به امارات، یکی از معاملات پر رونق بین المللی ایران با این کشور ها می‌ باشد که سود آوری خوبی را برای کشور ما به ارمغان می آورد.

همان طور که گفته شد کشمش های صادراتی باید از نوع اصلی و درجه یک باشند، کشمش با کیفیت دارای ویژگی های ظاهری مختلفی بوده که در اینجا به برخی از آن ها توجه می کنیم.

یک کشمش با کیفیت دارای اندازه ای کاملا درشت بوده و به علت گوشت زیادی که دارد سطح آن نیز از چین و چروک کم تری نیز برخوردار می باشد.

آن ها دارای طعمی بسیار شیرین و دلچسب می باشد که بهتر است هنگام خریداری، آن ها را مورد تست آزمایش قرار داد تا خریدی کاملا رضایت بخش انجام شود.

کشمش با کیفیت معمولاً تازه می باشد که دانه های کشمش ها به یکدیگر نمی چسبند و نوع کهنه آن ها به هم چسبیده و دارای کپک زدگی نیز هستند.

از گزینه های مهم دیگر که تاثیر زیادی در قیمت‌ گذاری آن ها دارد بهداشتی بودن این محصولات می باشد و معمولاً کاملا پاک و فاقد هر گونه مواد زائد و یا لکه های سیاه بر روی آن ها می باشد.

کشمش ها را می توان به صورت های مختلف مورد استفاده قرار داد و معمولاً به عنوان یک خشکبار شناخته می‌ شوند که می‌ توان آن را با انواع خشکبار دیگر نظیر پسته، فندق، بادام و غیره ترکیب نمود و از آن به عنوان آجیل در انواع مهمانی ها و اعیاد مختلف استفاده نمود.

همان طور که می دانیم کشمش ها دارای قند طبیعی بوده که با خوردن آن قند خون افراد افزایش پیدا نمی کند، بنابراین مسبب بیماری دیابت نمی باشند و معمولا بیماران دیابتی می توانند آن را جایگزین قند نمایند.

آن ها به دلیل طعم شیرینی که دارند به خوبی تسکین دهنده درد های مختلف معده بوده و با توجه به این که دارای مقادیر زیادی فیبر می باشند نقش زیادی در درمان یبوست های مزمن دارند.

کشمش سرشار از کالری بوده و مصرف آن به خوبی انرژی مورد نیاز بدن را برای انجام فعالیت های روزانه به خوبی تامین می کنند، بنابراین گزینه مناسبی برای کسانی می باشند که روزانه فعالیت های زیادی را انجام می دهند.

آن ها به دلیل داشتن طعم شیرین، از افت فشار خون به خوبی پیشگیری می کنند و به همین دلیل پیشنهاد می شود در زمان های طولانی دور از خانه مقداری از آن را همراه خود داشت تا در صورت نیاز از آن ها استفاده نمود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما